Home / Hacking News / Other Hacking news / Πως οι hackers μπορούν να «οδηγήσουν» το αυτοκίνητό σας;

Πως οι hackers μπορούν να «οδηγήσουν» το αυτοκίνητό σας;

group-1306-06-01-original

Αντιμέτωπη με μια μεγάλη έκπληξη ήρθε η ανταποκρίτρια της αμερικάνικης τηλεόρασης Leslie Stahl όταν με το αυτοκίνητό της κατευθύνθηκε σε μια έρημη αλάνα. Πρώτα απ’ όλα, τέθηκαν σε λειτουργία οι υαλοκαθαριστήρες του οχήματος, ενώ παράλληλα εκτοξευόταν και υγρό υαλοκαθαριστήρων, με αποτέλεσμα η ορατότητά της να είναι μηδαμινή. Έπειτα, ανεξήγητα, ξεκίνησε να σκούζει ασταμάτητα η κόρνα του αυτοκινήτου. Και τέλος, ενώ κατευθυνόταν εναντίον μιας σειράς πλαστικών κώνων, δεν κατάφερε να ακινητοποιήσει το όχημά της, παρότι πατούσε το φρένο με όλη της τη δύναμη.

Ο λόγος; Ένας ερευνητής του Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) των Η.Π.Α., ο Dan Kaufman, είχε καταφέρει να αποκτήσει απομακρυσμένα τον έλεγχο του οχήματος. Ο Kaufman πέρασε σχεδόν πέντε χρόνια προσπαθώντας να χακάρει αυτοκίνητα, ως μέρος ενός project.

Σύμφωνα με τις αναφορές, ο ερευνητής χρησιμοποίησε ένα laptop που «βομβάρδιζε» το αυτοκίνητο με εντολές, δημιουργώντας ένα brainstorm που επέτρεπε σε τυχόν επιτιθέμενους να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του οχήματος όσο αυτό βρισκόταν εν κινήσει.

Μάλιστα, στο εγχειρίδιο “Tracking & Hacking: Security & Privacy Gaps Put American Drivers at Risk”, που κυκλοφόρησε στη Μασαχουσέτη, αναφέρεται ότι πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των επιβατών τους, καθώς οι οδηγοί τους εκτίθενται σε επιθέσεις hacking: αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμα και σε «πειρατεία» των οχημάτων, ενδεχομένως τρακάρισμα αλλά και υποκλοπή προσωπικών δεδομένων των οδηγών.

Σε έρευνα που έγινε, απάντησαν σε ερωτηματολόγια σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων οι BMW, Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Toyota, Volkswagen και Volvo.

Δεν πρέπει να μας ξαφνιάζουν, άλλωστε, τα λεγόμενα αξιωματούχου της Μασαχουσέτης, σύμφωνα με τον οποίο «πλέον δε χρειάζεσαι λοστό για να ξεκλειδώσεις ένα αυτοκίνητο, αρκεί ένα iPad».

Παρ’ ότι παλαιότερα, στα μέσα του 2013, υπήρξαν αναφορές για πιθανά προβλήματα ασφαλείας στα οχήματα εξαιτίας επιθέσεων hacking στα ηλεκτρονικά συστήματα των οχημάτων, δε φαίνεται να έχει σημειωθεί κάποια σημαντική πρόοδος από την πλευρά των κατασκευαστών. Κάποιοι επεσήμαναν ότι ενδεχομένως θα πρέπει το ίδιο το κράτος να απαιτήσει τη λήψη επιπλέον μέτρων ασφαλείας για την αποτροπή επιθέσεων ηλεκτρονικής – ψηφιακής φύσης στα οχήματα. Τίθεται, εξάλλου, και θέμα πιθανής παραβίασης προσωπικών δεδομένων, καθώς, για παράδειγμα, στο σύστημα πλοήγησης του οχήματος αποθηκεύονται δεδομένα που σχετίζονται με τη θέση των οχημάτων και τη διαδρομή που αυτά έχουν ακολουθήσει.

Τα ευρήματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής:

  1. Σχεδόν το 100% των οχημάτων που κυκλοφορούν διαθέτουν ασύρματες τεχνολογίες, μέσω των οποίων θα μπορούσε να συμβεί παραβίαση δεδομένων και διείσδυση. report
  2. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσουν παλαιότερα περιστατικά hacking.
  3. Security measures to prevent remote access to vehicle electronics are inconsistent and haphazard across all automobile manufacturers, and many manufacturers did not seem to understand the questions posed by Senator Markey.
  4. Τα μέτρα ασφαλείας για την αποτροπή απομακρυσμένης πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος είναι ασυνεπή και τυχαία σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, και πολλοί κατασκευαστές φαίνεται ότι δεν ήταν σε θέση να κατανοήσουν τις ερωτήσεις που τέθηκαν από τον ερευνητή.
  5. Μόλις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν σε θέση να προσδιορίσουν με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να αποτρέψουν μια επίθεση σε πραγματικό χρόνο.
  6. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συλλέγουν μεγάλο όγκο δεδομένων που αφορούν τις διαδρομές που ακολουθούν τα οχήματα και την απόδοσή τους.
  7. Ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να περιγράψουν αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση επιθέσεων hacking στα ασύρματα συστήματα μετάδοσης δεδομένων.
  8. Αν οι πελάτες – κάτοχοι των οχημάτων δεν επιθυμούν την συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων τους, τότε ενδέχεται να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν σημαντικές λειτουργίες, όπως το σύστημα πλοήγησης.
  9. Πλέον, τα συστήματα των αυτοκινήτων έχουν εξελιχθεί και στην πραγματικότητα ο οδηγός «πιλοτάρει» χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά συστήματα. Αυτό δεν είναι μόνο επικίνδυνο για τα δεδομένα που μεταδίδονται, αλλά και για τις ίδιες μας τις ζωές.
Χρήσιμο
Ευανάγνωστο

User Rating: 3.33 ( 3 votes)

About CyberG

Check Also

Nintendo NES Classic: επιπλέον ROMs αλλά με δικό σας ρίσκο!

Δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του, hackers κατάφεραν να «πειράξουν» το NES Classic, την ρετρό …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *