Παρασκευή, 24 Νοέμβριος 2017, 6:47 μμ

Έρευνα: πως «συμπεριφέρονται» οι εφαρμογές στα smartphones

εφαρμογές

Τα αποτελέσματα της έρευνας με τίτλο “Taming the Android App Store: Lightweight Characterization of Android Applications” παρουσίασε πρόσφατα το γαλλικό εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο Institut Eurecom, όπου μελετήθηκαν οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και ειδικά εκείνες για συσκευές Android.

Το αντικείμενο της έρευνας υπήρξε η «συμπεριφορά» των εφαρμογών για συσκευές Android σε ότι αφορά τις δικτυακές τους λειτουργίες. Οι ερευνητές θεώρησαν σημαντικό να γνωρίζει το κοινό – είτε πρόκειται για απλούς χρήστες, είτε για στελέχη οργανισμών που χρησιμοποιούν υπηρεσιακές συσκευές – πως λειτουργούν οι εφαρμογές: με ποιους ιστοτόπους ή servers συνδέονται και πόσο συχνά το κάνουν αυτό. Έτσι, θα είναι σε θέση το κοινό να αξιολογεί τη χρησιμότητα αλλά και την ενδεχόμενη επικινδυνότητα που συνεπάγεται η εγκατάσταση μιας εφαρμογής σε smartphone.

Οι ερευνητές εστίασαν σε τρεις τύπους «προορισμών» που θα ήταν ανεπιθύμητοι για τους χρήστες: εκείνους που σχετίζονται με διαφημίσεις, εκείνους που σχετίζονται με συλλογή δεδομένων (προσωπικών, θέσης, κίνησης κ.λπ.) και εκείνους που σχετίζονται με κακόβουλο λογισμικό.

Ακολουθούν ορισμένα χαρακτηριστικά συμπεράσματα από την έρευνα:

  • Το 66% των δωρεάν εφαρμογών, που προμηθεύονται οι χρήστες μέσω του Google Play Store και που δοκιμάστηκαν σε unrooted συσκευές Android, επικοινωνούν με ιστοτόπους που σχετίζονται με διαφημιστικό υλικό. Κατά μέσο όρο, μια εφαρμογή σχετίζεται με 40 διαφορετικά URLs.
  • Το 73,2% των εφαρμογών που μελετήθηκαν δε συνδέθηκαν σε κάποιο ιστότοπο που καταγράφει τη δραστηριότητα του χρήστη. Όμως, αν μια εφαρμογή συνδεθεί σε ένα τέτοιο ιστότοπο, συνδέεται αυτόματα και με άλλους προορισμούς. Παρατηρήθηκε ότι εφαρμογές που χρησιμοποιούν trackers είναι πιο δημοφιλείς στο Google Play Store και έχουν λάβει υψηλότερη βαθμολογία. Η πλειονότητα των χρηστών δε γνωρίζουν ότι οι εφαρμογές αυτές «κρύβουν» μέσα τους trackers.
  • Παρατηρήθηκε, τέλος ότι οι εφαρμογές που συνδέονται με ύποπτες ιστοσελίδες ή ιστοσελίδες όπου φιλοξενείται κακόβουλο λογισμικό δεν είχαν μεγάλο αριθμό μεταφορτώσεων (downloads). Συνήθως πρόκειται για εφαρμογές που προσπαθούν να εξαπατήσουν τους χρήστες, χρησιμοποιώντας παρόμοια ονόματα με δημοφιλείς υπηρεσίες. Η μέθοδος αυτή στην έρευνα αναφέρεται ως “app name squatting”.

Ζητούμενο, βέβαια, είναι όλοι οι χρήστες να κατανοήσουν ότι επιβάλλεται να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους χρήσης μιας εφαρμογής και να μην «κατεβάζουν» εφαρμογές που ζητούν απεριόριστα δικαιώματα σε λειτουργίες της φορητής συσκευής.

Η μελέτη είναι διαθέσιμη, για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα, εδώ.

Τα αποτελέσματα της έρευνας με τίτλο “Taming the Android App Store: Lightweight Characterization of Android Applications” παρουσίασε πρόσφατα το γαλλικό εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο Institut Eurecom, όπου μελετήθηκαν οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και ειδικά εκείνες για συσκευές Android. Το αντικείμενο της έρευνας υπήρξε η «συμπεριφορά» των εφαρμογών για συσκευές…
Χρήσιμο
Ευανάγνωστο

User Rating: 4.9 ( 1 votes)
91

Δείτε επίσης:

Η Apple και η Google αφαίρεσαν από τα ηλεκτρονικά καταστήματα τους ένα από τα περισσότερο δημοφιλή app για το Instagram, το InstaAgent app, καθώς αυτό ανακαλύφθηκε ότι κλέβει τους κωδικούς του χρήστη και ποστάρει φωτογραφίες χωρίς την άδεια του.

InstaAgent: αφαιρέθηκε από Play Store & App Store

Η Apple και η Google αφαίρεσαν από τα ηλεκτρονικά καταστήματα τους ένα από τα περισσότερο …